NetoMedia | נטומדיה | קידום ויחסי ציבור מקבוצת נטוניוז NetoMedia | נטומדיה | קידום ויחסי ציבור מקבוצת נטוניוז
מאמרים וטיפים » מה עדיף: מודעה ממומנת בפייסבוק או מודעה ממומנת בגוגל?

מה עדיף: מודעה ממומנת בפייסבוק או מודעה ממומנת בגוגל?

pirsum.jpg

יש דרכים רבות לפרסום עסקים באינטרנט, אך שתי הפלטפורמות הפופולאריות ביותר כיום הן פרסום בפייסבוק ופרסום באמצעות מודעות גוגל. יש יתרונות וחסרונות לכל אחת מהפלטפורמות הללו וכל חברה צריכה להחליט מה היא מעדיפה - לפרסם מודעות פרסום ממומנות בגוגל או בפייסבוק. יש כמובן גם שיטות באמצעותן ניתן לפרסם ולשווק עסקים בחינם, אך הפרסום הממומן הוא כיום המקובל ביותר. בכתבה זו ננסה לתאר את ההבדלים בין פרסום ממומן בפייסבוק לבין פרסום ממומן בגוגל.

מה זה בכלל פרסום ממומן?
בניגוד לקידום אתרים אורגני בו על ידי מספר פעולות האתר של העסק שלכם מגיע למקומות הראשונים במנועי החיפוש, קידום ממומן פועל בצורה שונה. פרסום ממומן, כשמו כן הוא - עולה כסף למפרסם. פירסום ממומן הוא למעשה המודעות המופיעות בעמודים של גוגל, בהם ניתן לפרסם כיום כמעט כל דבר.
עם החדירה המאסיבית של הרשתות החברתיות לעולמינו ובעיקר של פייסבוק, נכנס תחום הפרסום הממומן גם לרשתות החברתיות. גוגל, המפעילה את מערך הפירסום המפורסם שלה - "גוגל אדוורדס", מרוויחה את מרבית ההכנסות שלה ממערך פרסום זה. גם בפייסבוק ניתן לפרסם מודעות בתשלום, אך המנגנון הוא שונה מאשר בגוגל. נשאלת השאלה היכן עדיף להשקיע את הכסף - בגוגל או בפייסבוק? התשובה על כך מורכבת למדי ותלויה לא מעט בצרכים ובהעדפות של המפרסם.

יתרונות הפרסום באמצעות גוגל
פירסום מודעות במערכת גוגל אדוורדס הוא פשוט מאוד וכל חברה יכולה לפרסם את עצמה כך. רצוי מאוד שתהיה לכם הבנה בתחום ואף כדאי להתייעץ עם מומחה לקידום אתרים או יועץ אינטרנט הבקיא בכך, אך גם מי שלא מבין דבר בפרסום יכול ללמוד את התחום ולפרסם באמצעות גוגל.
הפשטות של אמצעי הפרסום הזה הוא יתרון חשוב. יתרון נוסף הוא הכלים הרבים שיש לגוגל להערכת המחיר שראוי לשלם עבור כל גולש המקליק על הפרסומת שלכם, וכן לגבי קביעת תקציב הפרסום, מילות המפתח הרלוונטיות ועוד.
אם יש לכם למשל עסק המציע הלוואת משכנתא או נופשוני הכל כלול אילת, תוכלו בקלות וביעילות לפרסם את עצמכם במערכת של גוגל ואם תעשו זאת בחוכמה (תוך שימוש בכלים של גוגל) יגיעו אליכם לקוחות חדשים במהרה. כיום, מאגר הלקוחות הפוטנציאלים שיכולים להגיע מחיפוש בגוגל הוא כמעט אין סופי (עדיין יותר מאשר פייסבוק), אך העלות של צורת פרסום זו היא יקרה יותר משל פייסבוק, נכון להיום. במהלך קמפיין פרסום של מודעות גוגל ניתן לשלוט בתקציב ולתכנן אותו, אך אף אחד לא מבטיח לכם שהפרסום אכן יצליח.

פרסום מודעות בפייסבוק
היקף המפרסמים בפייסבוק עדיין קטן מהיקף המפרסמים בגוגל, אך נראה כי מצב זה ישתנה בעתיד לאור ההצלחה המסחררת של פייסבוק. עסקים רבים, קטנים וגדולים כאחד, הבינו זאת והחלו לפרסם יותר ויותר ברשת החברתית הזו. שיטת הפרסום היא שונה ופחות מסתמכת על ניתוח עלויות וקליקים, אך יש לה גם יתרונות. בפייסבוק, שטח הפירסום הוא קטן יותר מאשר בגוגל ולכן כל מודעת פרסום היא לרוב בולטת יותר. זוהי גם (עדיין) צורת פרסום זולה יותר והפוטנציאל של הלקוחות שניתן להגיע אליהם באמצעות פייסבוק רק הולך וגדל. פרסום בפייסבוק הוא ממוקד יותר מאשר בגוגל, אך הוא עדיין פחות פופולארי ומוכר בקרב הציבור הרחב.

בסופו של דבר, הכל תלוי בראש ובראשונה בתקציב שיש לכם וגם בסוג העסק ובקהל היעד שאתם מחפשים. כל חברה צריכה לבחון את שתי האפשרויות ולקבוע כיצד לחלק את המשאבים שלה. הדרך הטובה ביותר להגיע ללקוחות חדשים היא לשלב בין שתי האופציות הללו.


מאמרים מקורבים
מהי אופטימיזציית תוכן? מהי אופטימיזציית תוכן?
על מנת לקדם אתר אינטרנט של עסק מסויים למקומות הראשונים של תוצאות החיפוש, יש צורך בלא מעט עבודה הנקראת "קידום אתרים". חלק חשוב מתהליך קידום האתרים הוא להפוך את התוכן המופיע באתר לאופטימאלי מבחינת מנועי החיפוש, ובמילים אחרות, לבצע אופטימיזציית תוכן. אם יש לכם אתר אינטרנט ואתם רוצים שגולשים רבים יגיעו אליו, לא תוכלו לדלג על השלב החשוב הזה.
עוד על אופטימיזציית תוכן בכתבה הבאה.
סה"כ תגובות: 0

סוד ההצלחה של פייסבוק סוד ההצלחה של פייסבוק
כמעט כל אדם שיש לו מחשב וחיבור לאינטרנט מכיר גם את הרשת החברתית המצליחה בעולם - פייסבוק. תוך שנים ספורות הפכה פייסבוק (אותה ייסד מארק צוקרברג) לאחת מהחברות המשפיעות בעולם, ואת הרשתות החברתיות למדיום פופולארי, חשוב ומשפיע. רובים שואלים את עצמם - כיצד זה קרה? כיצד הפכה פייסבוק לכה חשובה ומשפיעה? מהו בעצם סוד ההצלחה של פייסבוק? על שאלה זו ננסה לענות בכתבה זו.
סה"כ תגובות: 0



נושא נשלח ע"י תאריך

גרסה להדפסה גרסה להדפסה       שליחה לחבר שליחה לחבר      
תגיות תוכן:   אינטרנט    קמפיין    גוגל    מומחה לקידום אתרים  
NetoMedia | נטומדיה | קידום ויחסי ציבור מקבוצת נטוניוז NetoMedia | נטומדיה | קידום ויחסי ציבור מקבוצת נטוניוז