מאת: שירה דרורי
לדף פייסבוק עסקי יש מגוון מטרות: להעלות את החשיפה והמודעת לחברה, לקבל פידבקים מהלקוחות, להניע אותם למכירה וגם ליצור בינם לבין עצמם ובינם לבין המותג, אינטראקציה ייחודית. אחת השיטות להכניס אקשן לדף העסקי בפייסבוק היא קיום תחרויות. אנשים אוהבים אתגרים ואוהבים פרסים, והתחרויות בפייסבוק יוצרות מעורבות של הגולשים במה שקורה בדף.
חשוב לציין, שלפי "חוקי הפייסבוק" יש לערוך תחרויות רק באמצעות לשונית (טאב) בצד הדף (היכן שיש לשוניות כמו מידע, תמונות, ברוכים הבאים, קיר), מה שדורש עבודת תכנות.
אולם בפועל, עסקים רבים מוותרים על ההוצאה הכספית שכרוכה בתכנות של תחרות ומקיימים כל הזמן תחרויות בין האוהדים ולמשיכת האוהדים על הקיר של הדף העסקי.
הוכחה להצלחתם הרבה של התחרויות הם אתרים כמו אתר ההגרלות הישראלי, פרסים ברשת ועוד אתרים שעוקבים מדי יום אחרי ההתרחשויות, מסקרים תחרויות בפייסבוק ומעדכנים על תחרויות חדשות. נראה שכמעט כל דף עסקי של חברה שמוכנה להעניק פרס כספי או שירות או מוצר כלשהו לאוהדים, תגמול תמורת ה-LIKE שלהם, עורכת מעת לעת תחרויות.
החלטתם גם אתם לערוך תחרויות בפייסבוק בין אם ישירות על הקיר ובין אם כאפליקציה? הנה מספר דברים שחשוב שתביאו בחשבון.
תחרות רלוונטית
חשוב מאוד שהתחרות תהיה קשורה לעולם התוכן ולאופי של הדף העסקי שלכם. אם הוא עוסק במוצר כמו אופניים מתקפלים, התחרות יכולה להיות "ספרו לנו על מסלולי רכיבה" או "העלו תמונה של האופניים האהובים עליכם". חשבו גם על תחומי עניין משיקים המשותפים לאוהדי הדף, ותציעו תחרות שתעניין אותם, כך שירצו להשקיע בהשתתפות בה.
אתגר קצר ומהיר
כיום ניתן ליצור אפליקציות תחרות רבות, וישנם מתכנתים יצירתיים שמתמחים בנושא. יצירת גלגל מזל שבהקלקת עכבר מגרילה פרס או חיבור חלקי פאזל עד יצירת קופון אטרקטיבי ועוד. אם בחרתם להוזיל עלויות ולא להשתמש בשירותי תכנות, נסו לחשוב על תחרויות עם אתגרים קלים. זכרו שבעולם של הפייסבוק הכל קליל ומהיר, ולכן חשוב שהתחרות אף היא תהיה קלילה ומהנה למשתתפים.
תוכלו להעלות חידון על השקעות או הלוואות ומי שיפתור נכונה, יקבל הנחה לצורך הלוואות לכל מטרה. אפשר לבקש מהאוהדים לספר על הקיץ הכי טוב בחיים שלהם והסיפור החווייתי ביותר יזכה אותם במתנה כלשהי. זכרו שכדי לאפשר השתתפות של האוהדים בתחרות שמצריכה העלאת תמונות של האוהדים לקיר או העלאת סרטונים או טקסטים לקיר עצמו, יש לבחור בערוך דף, בניהול הרשאות ולסמן V ליד אפשר לאוהדים להעלות תמונות / סרטונים/ לכתוב על הקיר.
חשבו על אתגרים קלילים שמאפשרים לאוהדים לחשוב במהירות על תשובה יצירתית, להטעין תמונה קיימת וכדומה.
ישנם עסקים שמעדיפים לבחור בתחרויות לייקים ולצ'פר זוכים שהשיגו את מירב הלייקים בזמן נתון, אך עדיף לתגמל אוהדים שטרחו לחשוב על משהו יצירתי או ענו נכונה על החידון ולא היו הכי פופולאריים.
ומה הפרס?
ההמלצה היא להעניק פרס שקשור לעיסוק של החברה, כדי לתת לזוכים את העונג להתנסות בשירות או במוצר שאתם משווקים להם. אם אתם משווקים מוצר יקר מדי או מוצר שקשה לתת (למשל, מוצר שאינו מוצר מדף), תוכלו לרכוש שובר חינם לסרט, ארוחה, ספא או כל פרס שיגרום לאנשים להיכנס לדף שלכם כדי להשתתף בתחרות.
השארת תגובה