בוודאי כבר קרה לכם שהדלקתם את הטלוויזיה וראיתם אייטם קטן על אירוע שמתקיים בקרוב. בוודאי גם ראיתם אנשי מקצוע שונים שבאים להביע עמדה או לספר על שיטה שהם עובדים בה. אם שאלתם את עצמכם איך אותם אייטמים ואנשים הגיעו אל הטלוויזיה, רדיו ועיתונות, כדאי שתמשיכו לקרוא.
יחסי ציבור הופכים אירוע רגיל לאייטם תקשורתי ששווה לדבר עליו. זה יכול להיות אירוע של ממש, הצגת תהליך רפואי – קוסמטי, דיבור על עמותה ועוד. חשיפה תקשורתית יכולה לדחוף אתכם, בעלי העסק, המותג, העמותה או הרעיון, קדימה וכל זאת בעלות לא גבוהה. כיצד הדברים קורים ובאילו כלים משתמשים אנשי יחסי ציבור כדי שאתם תצליחו? על כך בדיוק בכתבה.
יח"צ יצירתי
הצעד הראשון בדרך להשגת החשיפה הרצויה, כזו שתיגע בקהל הרחב ותגרום לו לרצות ליצור אתכם קשר, הוא יצירת רעיון טוב.
יש להתמקד בשיווק יצירתי, כזה שיעניין את התקשורת ואת האנשים הרלוונטיים.
חשוב להבין כי יח"צ שונה לחלוטין מקניית כתבה שיווקית. כאן כסף לא מחליף ידיים.
ככל שנתעמק בתהליך, נבין את הקהל ואת הייחודיות שלנו, כך נצליח להעלות רעיונות שיווקיים מפתיעים יותר.
הצלחת יחסי הציבור טמונה פעמים רבות בשיווק וככל שנצליח להפתיע כך עולה הסיכוי שהעיתונאיים ירצו לספר עלינו.
יחסי ציבור ודיוק: נספר על הרעיון לאנשי תקשורת בדיוק בזמן
כדי שהרעיון והארוע יסוקרו בתקשורת, יש להכין את האנשים הרלוונטיים לכך מבעוד מועד.
איש יחסי ציבור יוציא קומוניקט מספיק זמן מראש אך לא יותר מדי זמן מראש. ישנה חשיבות לזמן המתאים והמטרה היא שמי שיתעניין בנושא יוכל להספיק לסקר אותו ושלא יצטרך לחכות יותר מדי זמן. כדי לפתח את ההתעניינות מצד אנשי התקשורת, היחצ"ן צריך להצליח להיות פעיל ו"למכור" את האייטם.
יש לזכור כי הסיקור התקשורתי נעשה ללא כל עלות ולכן היא תלויה ביכולת של משרד יח"צ ליצור עניין ובקשרים האישיים שלו.
עוד נקודה שכדאי לשים לב אליה היא שיש לעניין את הגופים הרלוונטיים. לא כל אירוע, עסק ואדם צריך לקבל חשיפה בתוכנית בוקר. ישנם גם מקרים בהם סקירה של העיתונות המקומית תהיה טובה (למשל במקרה של פתיחת פיצרייה חדשה בשכונה).
יח"צ: נכין את עצמנו לקראת החשיפה
רוב האנשים צריכים הכנה לקראת החשיפה ולמה שיקרה אחריה.
בין שמדובר בראיון טלוויזיוני ובין שמדובר בעיתונאי, חשוב לדעת על מה לדבר, לציין לעצמנו את הנקודות שחשוב לנו להעביר וכדאי להתאמן על כך.
המטרה היא להצליח לספר על עצמנו או על האירוע בצורה הטובה והזכירה ביותר.
לכן, לפני המפגש עם מי מהתקשורת כדאי לעשות עבודת הכנה ולהתאמן לכך.
חשוב גם להתכונן ליום שלאחר החשיפה הראשונית ולהביא בחשבון שהיא עשויה להביא עוד חשיפה.
כמו כן, יש למנף את ההזדמנות, לספר עליה גם ברשת החברתית, האתר ובמקומות נוספים. החשיפה התקשורתית הראשונית היא הזדמנות שכדאי לנצל.
פעמים רבות ברגע שאיש תקשורת אחד מביע עניין באייטם, עוד אנשי תקשורת יטו להסכים לראיונות וחשיפה. כדי שזה יקרה צריך לעבוד, להיות בקשר עם האנשים הרלוונטיים ולהמשיך לנצל נכון את החשיפה הראשונית.
סיכום טור יחסי ציבור
זכרו, יחסי ציבור מועילים לכל תחום. יחסי ציבור מועילים לעמותות יחסי ציבור מועילים עסק קטן וכמובן שיחסי ציבור מקדמים סטארטאפים. מדובר באחד הכלים היעילים ביותר בתמהיל השיווק ויש להשתמש בו בחוכמה. אני מניח שעד היום משרדי הכניס אלפי אייטמים לתקשורת וסייע למגוון חברות ארגונים ועמותות לקדם את המטרות שהציבו בין אם משובר בגיוס תרומות , יצירת הכנסות או ניהול משברים. בהצלחה!
השארת תגובה