שיווק באמצעות אימייל, כמו שאפשר להבין מהשם, הוא השימוש בדואר אלקטרוני כדי לשלוח מסרים שיווקיים. גם אם לא שמתם לב לזה, כנראה שגם אתם לקוחות של שיווק באמצעות המייל כבר זמן רב, ובכל פרסומת שמגיעה לתיבת המייל שלכם אתם למעשה הופכים ללקוחות פוטנציאליים של משווק אלמוני.
במובן הרחב ביותר המונח שיווק במייל כולל כל הודעת דוא"ל ששלחתם אי פעם ללקוח, לקוח פוטנציאלי או רשימה פומבית, אבל בדרך כלל הכוונה היא ל:
• שליחת מסרים במטרה למשוך לקוחות חדשים או לשכנע לקוחות קיימים לעסקאות נוספות.
• שליחת מסרים במטרה לשמר לקוחות ולעודד את הקשר עם לקוחות קיימים.
• הוספת מסרים שיווקיים או מודעות פרסומת להודעות מייל שנשלחות על ידי צד שלישי.
שלוש השיטות האלה הן המקבילות הווירטואליות של שליחת דואר לתיבות הדואר הפיזיות של לקוחות, שליחת עלוני מידע מודפסים או פרסום מודעות בעיתונים ובמגזינים. ההבדל העיקרי בין שיווק במייל לכל השיטות ה"קלאסיות" האלה הוא נושא ההרשאות, שניגע בו בהמשך. שיווק במייל הפך לפופולרי במיוחד בשנים האחרונות מכיוון שהוא זול בהרבה מכל צורות ההתקשרות האחרות, ואחוזי ההצלחה שלו מדהימים גם משווקים מנוסים.
מה משווקים?
השיווק הנפוץ ביותר באמצעות מיילים הוא של מבצעים מיוחדים, שירותים או מוצרים חדשים, שיכולים לעניין לקוחות פוטנציאליים וקיימים גם יחד. אם הלקוחות שלכם מתעניינים בתיירות ונופש, תוכלו לשלוח להם מייל עם כותרת מושכת כמו "ים המלח מבצעים", ולספר על צימרים חדשים שנוספו למאגר שלכם, או על חבילות מיוחדות למשפחות עם ילדים בים המלח. משווקים מתוחכמים יותר, שרוצים לשמר את הלקוחות שלהם לאורך זמן, יכללו לצד התוכן הפרסומי המובהק גם מידע נוסף כמו מאמרים, טיפים או ביקורות, ויהפכו את המסרים שהם שולחים למעין עלוני מידע וירטואליים.
כדי לא לשעמם את הקוראים, חשוב לשלב במידע הזה גם תכנים שאינם קשורים ישירות למוצרים או לשירותים שאתם מספקים, אלא יעוררו עניין נוסף. כך למשל אם אתם מנסים לשווק אפיק השקעה מסוים כגון אגרות סל, כדאי ורצוי לשלב מאמרים בנושאים פיננסיים אחרים כמו בורסות בעולם, קרן השתלמות משתלמת במיוחד, או מגמות בשוק הישראלי.
אומרים לא לזבל
למרות כל הנאמר לעיל, גם שיווק במייל דורש מיומנות וניסיון, ואינו מסתכם בלחיצה על כפתור ה"שלח". משווקים מצליחים במייל נדרשים להעסיק מעצבים גרפיים, כותבי תוכן וקופירייטרים, ולהיעזר במערכות שליחה מתוחכמות לניהול המכותבים שלהם, כדי לנתח כל שלב בתהליך השיווק – אחוזי הפתיחה של כל מייל, הלחיצות על הקישורים השונים, ובשורה התחתונה – המכירות שהניב השיווק במייל. מעבר לכל אלה קיים גם הפן המשפטי של שיווק במייל, בעקבות החקיקה בשנים האחרונות האוסרת על שליחת "דואר זבל" מסחרי או "ספאם".
על פי החוקים החדשים, כדי לשלוח ללקוחות מסרים שיווקיים במייל חייב כל משווק לקבל מראש את אישור הלקוח לשליחה. כל מסר שיווקי שנשלח ללא אישור מראש נחשב לדואר זבל, ולעברה על החוק שעלולה לעלות למשווק בקנסות כבדים, גם מבלי שהמקבל נדרש להוכיח נזק שנגרם לו כתוצאה מהשליחה. האישור הזה יכול להיעשות דרך אתר האינטרנט של העסק שלך, באמצעות המייל, הפייסבוק, או בכתב בבית העסק הממשי. מהרגע שניתן האישור, ועד שהלקוח ביקש אחרת, הוא הופך להיות חלק מרשימת התפוצה שלך, ואין מניעה חוקית לשלוח לו מסרים מכל סוג שהוא.
השארת תגובה