מאת: שירה דרורי
קידום מכירות הוא מהלך שיווקי חשוב להעלאת המודעות של העסק ולהגדלת מעגל הלקוחות. אפילו כשמדובר בעסק קטן, יש מספר דברים שניתן לעשות כדי ליצור עניין ו"דיבור" סביב הפעילות של העסק, ולהגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים.
לפניכם מספר עצות לקידום עצמי עבור העסק שלכם:
חלוקת פלאיירים
אחד הדברים הבסיסיים, בעיקר אם אתם רוצים להגיע ללקוחות קרובים למיקום העסק, הוא לחלק פלאיירים שעיצבתם מראש עם פרטי העסק ומה יש לו להציע עבור המקומיים. תוכלו לחלק את הפלאיירים לתיבות דואר או לבתי עסק סמוכים שאינם מתחרים בכם ויהיו מוכנים לידע את הלקוחות שלהם על העסק שנפתח בקרבת מקום. כך למשל, אם אתם חנות למתנות ויש לידכם מסעדה, שמסכימה לשיתוף פעולה ביניכם, תוכלו להפנות למסעדה לקוחות והמסעדה תמליץ ללקוחותיהם לא לבקר בחנות שלכם. בדקו עלויות דפוס וחלוקה לפני שיצרתם פלאיירים ונסו לחשוב על אלמנט נוסף שיביא לכם לקוחות כמו קופון הנחה בכל פלאייר.
תוכלו להחליף את הפלאייר הסטנדרטי מנייר במגנטים או עיפרון או מוצרי קידום מכירות שיחזיקו יותר זמן בבית הלקוח ויזכירו לו אתכם.
מפגש הכרות חווייתי
ערב לקוחות או יום פתוח מהווים הזדמנות ליצור הכרות של הלקוחות עם העסק. אם למשל אתם חנות גבינות, תוכלו להציע טעימות חינם ואם אתם מקום שעורך סדנאות חווייתיות, תוכלו לתת מפגש ראשון חינם או אוסף של תרגילים לדוגמא מתוך הסדנה במפגש הכרות. אם מדובר במוסד לימודים, ערכו יום הכרות או יום עיון בו תסבירו למשל, למה דווקא אצלכם לימודי מנהל עסקים הכי משתלמים. תוכלו כמובן להיעזר בדיילי קידום מכירות שיחלקו סמוך לבית העסק פלאיירים, ממתקים, בלונים ממותגים עם פרטי העסק, ירקדו, ישעשעו או ילוו את אירוע ההשקה בנוכחותם.
אירוע השקה חגיגי
אם מיתגתם מחדש את העסק, השקתם לוגו, שיפצתם את המקום או אתם פשוט רוצים לחדש את הפעילות מול הלקוחות, תוכלו להכריז על אירוע השקה חגיגי ובאותו יום להעניק מתנה בכל קנייה או הנחה גורפת על קניות במקום, לקשט את המקום בבלונים וליצור באזז תדמיתי באמצעות דיילים, פלאיירים או כל דבר שימשוך אנשים שמגיעים מהסביבה. כמובן שכדי להרחיב את קהל הלקוחות המקומי, תוכלו להפיץ מבעוד מועד הזמנה לחברי המועדון או לאוהדים בפייסבוק, לגבות את האירוע בפרסום ממומן בעיתונות המקומית, באתרי אינטרנט רלוונטיים וכדומה.
תוכלו לערוך אירוע מיוחד רק ללקוחות מובחרים, ולהזמין אותם לבילוי באתר קמפינג, לנופש, או להעניק להם מתנה שווה. כל חוויה או מוצר שישאיר עליהם רושם.
העבירו את המסר
בעידן האינטרנט המסרים עוברים מהר יותר ובתפוצה נרחבת יותר. תוכלו להשתמש בקידום מכירות וירטואלי, כגון פתיחת דף פייסבוק שבו תעדכנו את האוהדים על דברים חדשים, אירועים, הטבות מיוחדות או במקביל – שלחו ניוזלטר ייעודי שמעדכן את חברי המועדון ואת הלקוחות בתפוצה על מה חדש בעסק, כולל הטבה נלוות שתביא אותם למעמד הרכישה. ישנם קידומי מכירות ויראליים, סרטון תדמיתי שיצרתם שעובר ממייל למייל או שהעלתם ליוטיוב וזוכה לצפיות רבות שבסיומו מתגלה מי העסק שעומד מאחוריו. תוכלו לשלוח דוגמיות למי שנרשם באתר שלכם כחלק מפעילות קידום מכירות מדוורת. השתמשו באינטרנט בחוכמה ותוכלו להגדיל מפה לאוזן (או יותר נכון ממייל למייל) את המודעות לעסק ולשירותים שאתם מעניקים ללקוחות שלכם. גם אם אינכם מעוניינים להשקיע כסף רב בבניית אתר, תמיד תוכלו להיעזר גם במה שנקרא בניית אתר בשיטת עשה זאת בעצמך
השארת תגובה