כמעט כל אדם שיש לו מחשב וחיבור לאינטרנט מכיר גם את הרשת החברתית המצליחה בעולם – פייסבוק. תוך שנים ספורות הפכה פייסבוק (אותה ייסד מארק צוקרברג) לאחת מהחברות המשפיעות בעולם, ואת הרשתות החברתיות למדיום פופולארי, חשוב ומשפיע. רובים שואלים את עצמם – כיצד זה קרה? כיצד הפכה פייסבוק לכה חשובה ומשפיעה? מהו בעצם סוד ההצלחה של פייסבוק? על שאלה זו ננסה לענות בכתבה זו.
מה אפשר לעשות באמצעות פייסבוק?
ספרים נכתבו עליה, סרטים יצאו לאור, ויש להניח שכולנו נדבר עוד שנים רבות על פייסבוק. הרשת החברתית, אשר החלה את דרכה כרשת המיועדת לסטודנטים בלבד (ובתחילה רק לסטודנטים הלומדים באוניברסיטת הארוורד), הפכה לכלי חברתי, פרסומי ושיווקי שכמעט כולם משתמשים בו.
פייסבוק שינתה את הדרך בה אנו מתקשרים בינינו והוסיפה דרכים רבות באמצעותן ניתן לפרסם, לשווק ולקדם עסקים ומוצרים. את כל אלה עשתה פייסבוק באמצעות כלי פשוט, יעיל ונוח, שכל אחד יכול להשתמש בו בקלות, החל מילדים קטנים, בני נוער, ועד לאנשים מבוגרים שלא התחברו מעולם לאינטרנט.
באמצעות הפייסבוק ניתן להכיר אנשים חדשים בקלות ובמהירות, בין אם המדובר בחברים מבית הספר או בבן/בת זוג פוטנציאליים לחיים… רבים מהקשרים הוירטואליים שהחלו בפייסבוק, הפכו לקשרים בעולם האמיתי, וזוהי בהחלט מהפכה של ממש. רשת חברתית פופולארית ומתוחכמת כמו פייסבוק, מאפשרת למיליוני אנשים להכיר אחד את השני ואף לספר לעולם על התחביבים שלהם, תחומי העניין, השאיפות והחלומות. באמצעות פייסבוק ניתן להודיע הודעות (על חתונה, יום הולדת, או לידה למשל), ניתן לארגן אירועים בקלות (למשל כנס מחזור או יום הורים), וניתן גם לארגן הפגנות ענק ואפילו להפיל משטרים, כפי שקרה בשנת 2011. אין כל ספק כי כל האופציות הללו הקיימות בפייסבוק שינו את חיינו ומהוות את סוד ההצלחה של הרשת החברתית המובילה בעולם.
השפעה גדולה גם בתחום העסקי!
חשוב לציין גם את ההשפעה העצומה של פייסבוק על העולם העסקי. כיום, כל עסק קטן, בינוני או גדול, יכול לפרסם, לשווק ולקדם את עצמו במהירות ובקלות באמצעות פייסבוק או רשתות חברתיות אחרות.
כל עורך דין, נגר, מנעולן, פרסומאי, מומחה לקידום אתרים ולמעשה כל איש מקצוע, יכול "לנצל" את פייסבוק למטרת שיווק ופרסום, אך צריך לדעת כיצד לעשות זאת נכון.
אין כיום כמעט אף חברה רצינית גדולה שלא מפרסמת את עצמה בפייסבוק, אך הרשת החברתית מתאימה במיוחד לעסקים קטנים, שאין להם תקציבי פרסום גדולים לפרסומות בעיתונות הכתובה או בטלוויזיה. מנעולן חרוץ אשר רוצה לפרסם את העסק שלו, יכול לפתוח דף פייסבוק בחינם ולהעלות אליו מידע שיווקי רב אודות העסק שלו. מידע זה יכול לכלול תמונות, סרטי ווידאו, לינקים, מידע כתוב ובעצם כל דבר שיכול להביא לו לקוחות ולגרום לאנשים להעדיף אותו על פני המתחרים שלו. שיטת שיווק זו היא בהחלט מהפכה וללא ספק השפיעה על העולם העסקי ושינתה אותו.
סוד ההצלחה של פייסבוק נובע מכך שהכלי הזה שינה לטובה את עולם השיווק והפרסום, עשה מהפכה בנושא של שיתוף תוכן של גולשים והפך את הדרך בה אנו מתקשרים אחד עם השני ליעילה, פשוטה וזמינה. רשת פייסבוק השפיעה על העולם העסקי, השיווקי וגם על עולם התוכן האישי שלנו ולא בכדי הפכה פייסבוק לאחת מהחברות המובילות והמשפיעות בעולם, יחד עם חברות כמו גוגל ואפל.
השארת תגובה