יש דרכים רבות לפרסום עסקים באינטרנט, אך שתי הפלטפורמות הפופולאריות ביותר כיום הן פרסום בפייסבוק ופרסום באמצעות מודעות גוגל. יש יתרונות וחסרונות לכל אחת מהפלטפורמות הללו וכל חברה צריכה להחליט מה היא מעדיפה – לפרסם מודעות פרסום ממומנות בגוגל או בפייסבוק. יש כמובן גם שיטות באמצעותן ניתן לפרסם ולשווק עסקים בחינם, אך הפרסום הממומן הוא כיום המקובל ביותר. בכתבה זו ננסה לתאר את ההבדלים בין פרסום ממומן בפייסבוק לבין פרסום ממומן בגוגל.
מה זה בכלל פרסום ממומן?
בניגוד לקידום אתרים אורגני בו על ידי מספר פעולות האתר של העסק שלכם מגיע למקומות הראשונים במנועי החיפוש, קידום ממומן פועל בצורה שונה. פרסום ממומן, כשמו כן הוא – עולה כסף למפרסם. פרסום ממומן הוא למעשה המודעות המופיעות בעמודים של גוגל, בהם ניתן לפרסם כיום כמעט כל דבר.
עם החדירה המאסיבית של הרשתות החברתיות לעולמינו ובעיקר של פייסבוק, נכנס תחום הפרסום הממומן גם לרשתות החברתיות. גוגל, המפעילה את מערך הפרסום המפורסם שלה – "גוגל אדוורדס" (Google Ads לשעבר AdWords), מרוויחה את מרבית ההכנסות שלה ממערך פרסום זה. גם בפייסבוק ניתן לפרסם מודעות בתשלום, אך המנגנון הוא שונה מאשר בגוגל.
וכאן, נשאלת השאלה היכן עדיף להשקיע את הכסף – בגוגל או בפייסבוק?
התשובה על כך מורכבת למדי ותלויה לא מעט בצרכים ובהעדפות של המפרסם.
יתרונות הפרסום באמצעות גוגל
פרסום מודעות במערכת גוגל אדוורדס הוא פשוט מאוד וכל חברה יכולה לפרסם את עצמה כך. רצוי מאוד שתהיה לכם הבנה בתחום ואף כדאי להתייעץ עם מומחה לקידום אתרים או יועץ אינטרנט הבקיא בכך, אך גם מי שלא מבין דבר בפרסום יכול ללמוד את התחום ולפרסם באמצעות גוגל.
הפשטות של אמצעי הפרסום הזה הוא יתרון חשוב. יתרון נוסף הוא הכלים הרבים שיש לגוגל להערכת המחיר שראוי לשלם עבור כל גולש המקליק על הפרסומת שלכם, וכן לגבי קביעת תקציב הפרסום, מילות המפתח הרלוונטיות ועוד.
אם יש לכם למשל עסק המציע אופנה צנועה לנשים או אוכל כשר מוכן לשבת, תוכלו בקלות וביעילות לפרסם את עצמכם במערכת של גוגל ואם תעשו זאת בחוכמה (תוך שימוש בכלים של גוגל) יגיעו אליכם לקוחות חדשים במהרה. כיום, מאגר הלקוחות הפוטנציאלים שיכולים להגיע מחיפוש בגוגל הוא כמעט אין סופי (עדיין יותר מאשר פייסבוק), אך העלות של צורת פרסום זו היא יקרה יותר משל פייסבוק, נכון להיום. במהלך קמפיין פרסום של מודעות גוגל ניתן לשלוט בתקציב ולתכנן אותו, אך אף אחד לא מבטיח לכם שהפרסום אכן יצליח.
פרסום מודעות בפייסבוק
היקף המפרסמים בפייסבוק עדיין קטן מהיקף המפרסמים בגוגל, אך נראה כי מצב זה ישתנה בעתיד לאור ההצלחה המסחררת של פייסבוק. עסקים רבים, קטנים וגדולים כאחד, הבינו זאת והחלו לפרסם יותר ויותר ברשת החברתית הזו. שיטת הפרסום היא שונה ופחות מסתמכת על ניתוח עלויות וקליקים, אך יש לה גם יתרונות. בפייסבוק, שטח הפרסום הוא קטן יותר מאשר בגוגל ולכן כל מודעת פרסום היא לרוב בולטת יותר. זוהי גם (עדיין) צורת פרסום זולה יותר והפוטנציאל של הלקוחות שניתן להגיע אליהם באמצעות פייסבוק רק הולך וגדל. פרסום בפייסבוק הוא ממוקד יותר מאשר בגוגל, אך הוא עדיין פחות פופולארי ומוכר בקרב הציבור הרחב.
בסופו של דבר, הכל תלוי בראש ובראשונה בתקציב שיש לכם וגם בסוג העסק ובקהל היעד שאתם מחפשים. כל חברה צריכה לבחון את שתי האפשרויות ולקבוע כיצד לחלק את המשאבים שלה. הדרך הטובה ביותר להגיע ללקוחות חדשים היא לשלב בין שתי האופציות הללו.
פורסם לראשונה ב29 במרץ 2016
השארת תגובה