על מנת לקדם אתר אינטרנט של עסק מסויים למקומות הראשונים של תוצאות החיפוש, יש צורך בלא מעט עבודה הנקראת "קידום אתרים". חלק חשוב מתהליך קידום האתרים הוא להפוך את התוכן המופיע באתר לאופטימאלי מבחינת מנועי החיפוש, ובמילים אחרות, לבצע אופטימיזציית תוכן. אם יש לכם אתר אינטרנט ואתם רוצים שגולשים רבים יגיעו אליו, לא תוכלו לדלג על השלב החשוב הזה.
עוד על אופטימיזציית תוכן בכתבה הבאה.
מדוע צריך בכלל קידום אתרים?
בין אם יש לכם אתר אינטרנט המציע נופשים וסאמר סקול באירופה, שירות הובלות או אתר השייך לחברת מקרקעין, אתם רוצים שכמה שיותר גולשים יגיעו אליכם. לכן, יש חשיבות רבה לתהליך של קידום אתרים אשר אם הוא נעשה נכון ובצורה יעילה, האתר שלכם יתקדם למקומות הראשונים של תוצאות החיפוש במנועי החיפוש השונים (ובראשם גוגל). יש דרכים רבות לקדם אתרים – החלפת קישורים, באנרים, פרסומות גוגל ועוד, אך כל תהליך של קידום אתרים, מתחיל בראש ובראשונה באופטימיזציית תוכן.
מה זה אופטימיזציית תוכן?
בכל אתר אינטרנט יש תוכן ורצוי שיהיה כמה שיותר תוכן מקורי ורלוונטי לנושא האתר. יש דרכים רבות לכתוב את התוכן המופיע באתר, וככל שהוא יהיה מותאם יותר למה שמנועי החיפוש מחפשים, כך האתר יופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש. התוכן חייב להיות לפני הכל מקורי ולא מועתק וכמובן גם רלוונטי לנושא של האתר. מנועי החיפוש יודעים לזהות בקלות תוכן מועתק או תוכן לא רלוונטי (למשל מידע רב אודות מכללות באתר של משחקי מחשב). מקדם אתרים מוצלח ידע לקחת את התוכן של האתר שלכם ולעשות לו אופטימיזציה (מומלץ כמובן לכתוב מראש את התוכן בצורה נכונה – זה עדיף וחוסך זמן). בנוסף למקוריות ולרלוונטיות של התוכן באתר, ישנם קריטריונים רבים נוספים הנבדקים במנועי החיפוש השונים אשר קובעים מהו תוכן איכותי ואופטימאלי ומה לא.
כיצד מבצעים אופטימיזציית תוכן?
המדובר בעולם ומלואו, אך גם אם אינכם מבינים דבר בקידום האתרים, ישנם כמה דגשים פשוטים למדי שכל אחד יכול להקפיד עליהם. למשל – הקפידו על שילוב של מילות מפתח רלוונטיות במינון מסויים בטקסטים של אתר. למשל, אם אתם רוצים לקדם את המושג "מלגות לימודים", הקפידו לשלב את המושג הזה מספר פעמים בכל עמוד. את המינון המדוייק ניתן לקבוע בעזרת מקדם אתרים המבין בתחום. נושאים חשובים נוספים הם הדגשת כותרת ראשיות וכותרת משנה, שימוש מושכל בתגיות, שימשו בקישורי טקסט פנימיים וחיצוניים ועוד. אם תקפידו על כל אלה, יש סיכוי טוב יותר שהאתר שלכם יטפס במהרה גבוה במנועי החיפוש.
זכרו כי מלבד השקעה בעיצוב של האתר, באסטרטגיה השיווקית שלו ובמה שיהיה כתוב בו, אסור לזלזל בתחום של האופטימיזציה של התוכן, מכיוון שאתר שלא משקיע בכך, ברוב המקרים, לא יגיעו אליו גולשים רבים. מומלץ להתייעץ בתחום זה עם מקדמי אתרים ועם מומחים בתחום, על מנת שכל ההשקעה שלכם באתר האינטרנט שלכם לא תהיה לשווא. אנו נמצאים בתקופה בה רשת האינטרנט היא הכלי הפרסומי והשיווקי הטוב והפופולארי ביותר, ולכן, אין זה מספיק רק להקים אתר אינטרנט, צריך גם לקדם אותו במנועי החיפוש ולהשקיע באופטימיזציית התוכן שלו!
השארת תגובה