עולם העסקים של היום שונה באופן מהותי ודרמטי מזה של לפני מספר שנים. רשת האינטרנט והמדיה הדיגיטלית מהוות כיום את הזירה המרכזית לקידום ולשיווק עסקי, ויתרונותיהן רבים. קידום שירותים ומוצרים ברשת הינו מהיר, נגיש, יעיל, ממוקד וחסכוני במיוחד. תקציבי הפרסום העצומים שהופנו בעבר לאמצעי המדיה המסורתיים כטלויזיה, רדיו ועיתונות כתובה, מופנים כיום יותר ויותר לשיווק ופרסום אינטרנטיים.
אמצעי השיווק האינטרנטיים והדיגיטליים מספקים מדדים שונים ומשובי לקוחות מדויקים בזמן אמת, ואפשרויות ניהול וניתוח המסייעים לשיפור ביצועים ועדכון מסרים מיידי. כללי המשחק המשתנים מחייבים את המעוניינים לעסוק בניהול, שיווק ופרסום להתמצא במרחבי הרשת ובחוקי המדיה החדשה, כמו גם באמצעי השיווק ואופני השילוב בין עולמות התוכן של המדיה המסורתית לאלו של המדיה המודרנית. את התחום הצומח ניתן להכיר היטב במסגרת לימודי שיווק ומדיה דיגיטלית.
לפניכם סקירה אודות תחום הלימוד המרתק והעכשווי הזה.
מה לומדים?
הלימודים כוללים מגוון רחב של היבטים הקשורים בעולמות השיווק, הפרסום והאינטרנט, ונקודות הממשק בינהם, ומספקים את הידע והנסיון הדרושים על מנת ליזום, לתכנן ולהוביל מסעות שיווק אינטרנטיים מוצלחים. בין הנושאים הנלמדים: תכנון ויישום של אסטרטגיות פרסום ושיווק באינטרנט, תכנון ומיתוג אישי או של אתרים, ארגונים וחברות, אתרי שיווק ומסחר אלקטרוני ישיר (כגון eBay, Amazon) ניתוח וחיזוי טרנדים ומגמות ברשת, מהו קידום אתרים ממומן (SEM) לעומת קידום אורגני (SEO), ניתוח ושיפור ביצועי אתרים (אנליטיקס), שיווק סלולרי, שימוש ברשתות חברתיות כזירת שיווק, ניהול משברים ברשת ועוד.
נושאים נוספים הנלמדים במסגרת חלק מן התכניות השונות:
– אפיונים של עסקים אינטרנטיים – תפיסות עסקיות, תוכן מקוון, פניה לקהילה ושיתוף.
– השימושים השונים של האינטרנט ובהם – שימושים אישיים כתיבת דואר אלקטרונית, תקשורת, קהילה וחברה, פרסום, שיווק ומסחר, מחקר והפצה.
– שיטות תשלום ברשת ובהן שימוש מוגן בכרטיסי אשראי, העברות אלקטרוניות, אבטחת מידע ונתונים, זיכויים והחזרות של רכישות.
– המסחר האלקטרוני בראי המשפט – שימוש בתקנונים, חוקים והונאות אינטרנטיות.
למי זה מתאים?
התכניות והקורסים ללימודי שיווק ומדיה דיגיטלית מתאימים לאנשים העוסקים בתחומי השיווק, מנהל העסקים, הפרסום וקידום המכירות, המבקשים להרחיב את השכלתם, הכשרתם ונסיונם בתחומים אלו. הלימודים מתאימים כהשלמה מעשית ללימודים אקדמיים לתואר ראשון במקצועות כניהול, פרסום ותקשורת. חלק מן הקורסים והתכניות פתוחים גם בפני מי שאינם בעלי תואר ראשון ואינם בעלי נסיון מקצועי בתחום. תנאי הקבלה משתנים ממסלול למסלול, ומומלץ לפנות ולבדוק התאמתכם על פי נתוניכם.
מסלולי לימוד שונים
מבנה הלימודים והיקפם משתנה ממקום לימוד אחד למשנהו. ישנם קורסים בהיקפים שבין 160 שעות אקדמיות ל-300 שעות, ואלו ניתנים במסגרות גמישות של לימודי אחר הצהריים או ערב. הלימודים כוללים לימוד פרונטלי, שעות תרגול, התנסות מעשית והגשת פרויקט מסכם בליווי ובהדרכה מטעם מקום הלימוד.
היכן לומדים?
קורסים ותכניות ללימודי שיווק, פרסום ומדיה דיגיטלית ניתנים באוניברסיטאות, מכללות ובמרכזי לימוד רבים בכל רחבי הארץ. בשל ההתפתחות העצומה בענף, ישנם כיום קורסים בעלי שמות שונים, היקף לימודים ותכנים משתנים, ועל כן מומלץ לערוך בדיקה ולאתר את הקורס או התכנית המתאימים לצרכיכם. כך למשל, האוניברסיטה הפתוחה מציעה קורס ללימודי שיווק דיגיטלי ואינטראקטיב, ואילו במכללות שונות קרוי הקורס תקשורת שיווקית, או קורס שיווק ופרסום און-ליין.
לימודים מהנים ובהצלחה!
השארת תגובה