בעשור השני של המאה ה- 21, המושג מיתוג הפך למרכזי וחשוב מאוד בעולם הפרסום, השיווק וקידום המכירות. ללא מיתוג אפקטיבי וחכם, קשה יהיה לחברה או לעסק שלכם לגבור על המתחרים אשר מיתגו את עצמם בצורה טובה יותר. בעולם כה תחרותי כל עסק חייב להיות ממותג בצורה איכותית, בהתאם לחזון שלו, לערכים שלו ולמסרים אותם הוא רוצה להעביר לקהל הלקוחות שלו ללקוחות פוטנציאליים. כך גם בכל הקשור לאירועים עסקיים. אירוע עסקי חייב להיות ממותג בצורה נכונה, אחרת המטרה שלו תתפספס. עוד על מיתוג אירועים עסקיים בכתבה הבאה.
מה זה בכלל מיתוג?
מיתוג הוא מושג רחב מאוד הכולל לא מעט תתי תחומים וכן שיטות רבות. יש דרכים רבות למתג עסקים ואירועים עסקיים ויש לא מעט חברות בישראל העוסקות בכך. באופן כללי, ניתן לומר כי המיתוג כולל בחובו את האסטרטגיה השיווקית, הפרסומית ולעיתים אף הכלכלית של החברה. המיתוג צריך להעביר בצורה יעילה את מסרי החברה ובעיקר את החזון שלה. כך גם כאשר ממתגים אירוע עסקי. במילה מיתוג מסתתר המונח "מותג", וזהו מונח חשוב מאוד בעולם הפרסום. כל חברה עסקית רוצה להפוך למותג בתחומה ולכן עלייה למתג את עצמה על מנת להגיע לכך. ענייניים חשובים כמו אסטרטגיה שיווקית, סוג המוצרים הנמכרים ואופי העובדים והמנהלים הם חלק בלתי נפרד מהמיתוג, לצד עניינים פעוטים יותר (אך חשובים אף הם) כמו הלוגו של החברה ואפילו האופן בו מעוצב המשרד או העסק.
כיצד ממתגים אירוע עסקי?
אירוע עסקי של משרד עורכי דין ימותג בצורה אחת ואילו אירוע עסקי של חברת מזון שעוסקת בהכנת מגשי אירוח ימותג מין הסתם בצורה אחרת. למשל, עורך דין מקרקעין מארגן אירוע בנושא – מהי תמ"א 38? מיתוג נכון של אירוע כזה יביא אליו את האנשים הרלוונטיים, התקשורת אוהדת, ויעורר את תשומת הלב במקומות הנכונים. בשלב המיתוג יש לענות על שאלות כמו – מיהו קהל היעד אליו פונים? מה מעניין את קהל היעד הזה? כיצד אנו כחברה יכולים לארגן אירוע שיענה על הדרישות של קהל היעד? איזה סוג של אירוע יש ליצור? ועוד. יש להבהיר לקהל הידע כי באירוע הוא יקבל מידע חשוב ועדכני וגם תשובות לשאלות רבות שמעניינות אותו.
כל אלה צריכים לבוא לידי ביטוי בפרסום האירוע, במיקום שלו, בכיבוד שיוגש בו, בסוג הקהל שיוזמן לאירוע וכו'. עצם ההזמנה לאירוע גם היא חלק מהמיתוג שלו: יש הבדל בין ההזמנה אישית הנשלחת בדואר, לבין הזמנה פתוחה לכולם הנעשית באמצעות פרסומת ברדיו למשל. את כל ההחלטות הללו בנוגע למיתוג האירוע יש לקבל מראש, תוך התייעצות עם אנשי מקצוע מובילים בתחום המיתוג והפרסום. תהליך המיתוג (הן של חברה והן של אירוע עסקי), כולל שלבים חשובים כמו בחירת אסטרטגיה פרסומית ושיווקית, בחירת הדרך בה מבצעים את ההזמנה לאירוע, הבלטת היתרון של החברה על פני המתחרות שלה ועוד.
זכרו כי המדובר בתהליך ארוך ומורכב ולכן יש להשקיע בו משאבים רבים. בניגוד לעבר, המיתוג כיום מתבצע לא רק באמצעות העיתונות הכתובה או הטלוויזיה, אלא בעיקר באמצעות האינטרנט (רשתות חברתיות, טוויטר, אתרי אינטרנט שיווקיים ועוד). כל חברה שתשקיע רבות במיתוג איכותי של האירוע שלה, תיצור לעצמה יתרון גדול ותגדיל את סיכויי ההצלחה של האירוע העסקי!
השארת תגובה