הפייסבוק הוא רשת חברתית דרכה ניתן להגיע להרבה מאוד לקוחות פוטנציאליים. אך כדי לעבוד נכון עם רשת זו, צריך להבין כיצד עובד שיווק חברתי וכיצד להשתמש דרכו להרחבת קהל הלקוחות ומיתוג העסק. כדי להרחיב את התקשורת בין האוהדים מומלץ בנוסף לדף העסק, ליצור קבוצה בפייסבוק, שעוסקת בתחום העניין של העסק שלכם. מאת: שירה דרורי
קבוצות בעלי ענין
על מנת להגיע אל עוד אנשים, חשוב מאוד ליצור עולם תוכן שיעניין את האוהדים ושדרכו הם יוכלו לתקשר לא רק עם בית העסק או עם המותג, אלא גם אחד עם השני.
רוב הסיכויים שהלקוחות הפוטנציאליים של העסק שלכם הם בעלי תחומי עניין משותפים. לדוגמא, אם העסק מתמקד בהכנה למבחני הבגרות, ניתן לפתוח קבוצה לתיכוניסטים שלומדים לבגרויות בה הם יוכלו לקבל טיפים להצלחה במבחנים, לארגון אפקטיבי של החומר ולשתף זה את זה בחוויה האישית שלהם. יש סוגים שונים של קבוצות בפייסבוק ואתם יכולים לבחור איזו קבוצה תקימו. זו יכולה להפוך לקבוצת מיקוד וירטואלית עבור העסק שלכם, במידה ומעניין אתכם לקבל פידבקים על תחומים מסוימים או להכיר מרוב את קהל היעד שלכם, או קבוצה בה תוכלו ליצור התקהלות סביב שירות או מוצר שלכם. למשל, אם יש לכם עסק בתחום התיירות, תוכלו להקים קבוצה של אנשים שאוהבים טיולים וחופשות, לעדכן אותם על מסלולי טיול, דילים לאילת או אתר קמפינג מומלץ, ודרך העדכונים גם לספר על שירותים או מוצרים ספציפיים שלכם.
איך פותחים קבוצה בפייסבוק?
כל אחד שהינו בעל פרופיל אישי בפייסבוק יכול לפתוח קבוצה בפייסבוק. עת פתיחת קבוצה עליכם לקרוא לקבוצה בשם וחשוב שהשם יתאר את מהות הקבוצה, אם זו קבוצת לימוד, קבוצה סביב תחביב משותף, חזון חברתי ועוד. ניתן לקרוא לקבוצה בשם המותג אם מה שמחבר את חברי הקבוצה זה קודם כל האהדה לעסק או למותג ולהוסיף מקף (-) ומשפט שמתאר את הקבוצה. לאחר פתיחת הקבוצה, אפשר לבחור איזה חברים מהפרופיל האישי לצרף לקבוצה ולהגדיר האם מדובר בקבוצה פתוחה או סגורה. לקבוצה פתוחה כל אחד יכול להצטרף בעוד שלקבוצה סגורה, יש להגיש בקשת הצטרפות ומנהלי הקבוצה (מי שפתח אותה) מחליט האם לאשר את ההצטרפות או לדחות אותה.
קבוצה סגורה תתאים למי שרוצה לשמור על קהילה סגורה של העוסקים או המתמחים בתחום בלבד ולייצר תחושה אינטימית וייחודית בין חבריו בעוד קבוצה פתוחה נותנת את החופש לכולם להיות חלק מהשח המתקיים וכמובן בעלת פוטנציאל התרחבות גבוה יותר מאשר של קבוצה סגורה.
פעילות קבוצתית בפייסבוק
קבוצה עסקית המתנהלת סביב תחום העסק תורמת לו מאד, במיוחד אם מי שמנהל אותה באופן גלוי הוא נציג או מומחה מטעם העסק. כך, באמצעות פתיחת הקבוצה וניהולה הוא ממתג את עצמו כמומחה. כמובן שבניגוד לדף עסקי, קבוצה פירושה לתת גם למשתתפים להביע דעה פומבית, לתקשר זה עם זה על ידי העלאת עדכונים לקבוצה. השותפות חשובה מאוד בקבוצה ולכן, מומלץ פעמיים-שלוש בשבוע להפעיל את חברי הקבוצה בהעלאת שאלה לדיון, הצגת נושא מעניין, ניתן להוסיף מסמכים לקבוצה, תמונות וקישורים.
אם הקבוצה פונה למומחים בתחום מסוים, העלאת מאמר שיעניין אותם יכולה לעורר דיון. קבוצה עסקית יכולה לתרום מאוד לנטוורקינג אם חברי הקבוצה בוחרים לשתף בידע שלהם את שאר החברים. בכל מקרה, כדי לשמור על רוח הקבוצה, חשוב לעדכן מעת לעת את חברי הקבוצה ולתת להם חומר למחשבה ולדיון כדי לניע אותם לתגובות, שיתוף וכדומה.
השארת תגובה