במאה העשרים ואחת יש אין ספור אמצעי מדיה בהם ניתן לעשות שיווק, פרסום ויחסי ציבור. אך אפילו עופר נמרודי, נוני מוזס ועמוס שוקן כבר הפנימו כי האינטרנט הפך בשנים האחרונות לאופציה האטרקטיבית ביותר, ותקציבי הפרסום ויחסי הציבור עוברים מהעיתונות הכתובה ומהטלוויזיה אליו. הסיבה לכך ברורה: לאינטרנט חשופים מאות מיליוני אנשים בכל רגע נתון ויחסי הציבור ברשת הם זולים מאוד, ולעיתים ניתן לעשות אותם גם בחינם. עוד על יחסי ציבור ברשת בכתבה זו.
באילו תחומים ניתן לעשות יחסי ציבור ברשת?
התשובה לכך היא פשוטה – בכל תחום שתעלו על דעתכם! אין דבר שלא ניתן לקדם, לשווק, לפרסם או לייחצ"ן ברשת האינטרנט. בין אם המדובר בבובות לתינוקות, בגז טבעי, במזון כשר או בתרופות לגיל הזהב… הכל ניתן לשיווק ולפרסום באמצעות האינטרנט, ובמגוון רחב של דרכים. עבור אנשי עסקים בכירים ביותר כמו שרי אריסון – שבבעלותה גם רדיו אינטרנטי, עופר נמרודי ואחרים, האינטרנט הוא כר נרחב לפעילות שיווק ויחסי ציבור, וכמובן שגם עבור החברות הבינוניות והקטנות יותר, פלטפורמה זו היא המוצלחת מכולם. מדוע? כי המדובר בפלטפורמה מגוונת, דינאמית ומאוד זולה, וכמעט כל אחד יכול לפרסם בה ולבצע באמצעותה יחסי ציבור.
כיצד עושים יחסי ציבור ברשת?
יש אין ספור דרכים לכך, החל בהקמת אתרי תדמית, פרסום מבצעים ייחודיים והנחות גדולות, ושימוש מושכל ברשתות החברתיות. שיטות הפרסום ויחסי הציבור "המסורתיות" (ברדיו, בטלוויזיה ובעיתונות הכתובה), עדיין קיימות, אך החלק של האינטרנט בעולם זה רק הולך וגדל. ניתן להשתמש בחוכמה וביעילות גם בשליחת מיילים לרשימות תפוצה וגם באתרי אינטרנט רגילים אשר תפקידים לשווק חברות, מוצרים ואנשים.
יחסי ציבור באמצעות רשתות חברתיות נחשב למוצלח מכולם. אין ספור מחקרים מראים כי אנשים רבים מעדיפים לשוטט ברשתות חברתיות על מנת לקבל רעיונות חדשים, להכיר אנשים ולהתוודע אל מוצרים וחברות. ברשתות חברתיות ניתן לעשות יחסי ציבור כמעט לכל דבר באמצעות הקמת דף בפייסבוק בו מעלים תכנים, סרטונים ותמונות אודות מוצר מסויים או באמצעות יצירת קהילות המתעניינות בחברה ספציפית. ניתן לעשות זאת בעלות נמוכה במיוחד ולעיתים אף בחינם.
באמצעות דף עסק מושקע בפייסבוק (או ברשתות חברתיות אחרות) ניתן לקדם את האינטרסים של חברות רבות ולהגדיל את החשיפה שלהן ושל המוצרים שלהן. כמובן שכל גולש אשר נכנס לדף פייסבוק שכזה הוא לקוח פוטנציאלי, אשר יכול להביא עימו עוד לקוחות רבים. חברות יחסי הציבור מנצלות זאת לטובת האינטרסים של הלקוחות שלהן ומי שעושה את זה בצורה מוצלחת מקבל יחסי ציבור כמעט בחינם!
מה עם קידום בגוגל?
ניתן לפרסם ולייחצן חברות גם באמצעות קידומן במנועי החיפוש השונים (ובראשם גוגל). שיטה זו היא יקרה יותר בדרך כלל, אך נחשבת לאפקטיבית מאוד. אין זה פלא שמקדמי אתרים הפכו למבוקשים מאוד בעשור האחרון, ואם יש להם גם ידע בעולם הרשתות החברתיות – על אחת כמה וכמה!
לסיכום, על מנת לייחצן עסק מסויים, כדאי מאוד לשלב בין כל השיטות הללו – שימוש ברשתות חברתיות, הקמת אתרי אינטרנט (אתרי תדמית ואתרים שיווקיים), קידום במנועי החיפוש ועוד. חשוב לזכור כי בתקופה בה אנו חיים, חברה שלא נמצאת באופן בולט באינטרנט, כמעט ולא קיימת, וקשה לה מאוד להיות תחרותית.
השארת תגובה