שיפור יחסי ההמרה באתרי אינטרנט הינו דבר קריטי לכל בעל עסק, דבר שבפועל מייצר ערך מוסף למשתמשים וללקוחות הפוטנציאליים. השורה הראשונה היא גם השורה התחתונה: לצד אחד יש מה להציע ואילו הצד השני מעוניין בשירות או המוצר. בניית אתר תדמית אפקטיבי היא כזו התורמת ליצירת הבהירות וזיהוי הגבול בין הרצון והצורך.
יצירת ערך מוסף
אחד האמצעים החשובים ביותר ליצירת בהירות שכזו הוא באמצעות פעולות, אשר מטרתן היא אחת ויחידה: הגדלת אחוזי ההמרה באתר האינטרנט של העסק.
כדי להניע גולשים לבצע המרה ובכך להיהפך ללקוחות, עלינו כבעלי האתר לגרום להם לעשות זאת על ידי כך שנייצר להם גלישה וערך מוסף, יחד עם זאת בראש ובראשונה עלינו לספק להם מוצר או שירות שיתנו להם מענה לצורך המבוקש.
תמיד לחשוב על הגולש
על מנת לייצר ערך מוסף לגולש עלינו להקפיד בין היתר על הדברים הבאים:
1. לגרום לגולש למצוא באתר עניין אמיתי, כדי שייצא ממנו עשיר ונלהב יותר מאשר נכנס אליו על מנת לשוב אליו פעם אחר פעם. ניתן לעשות זאת על ידי עדכון שוטף של התכנים או מתן מידע מקצועי על מוצרים בתחום וכד'.
2. שיפור חוויית המשתמש באתר תאפשר לגולש למצוא את התכנים ולבצע פעולות בצורה פשוטה ואינטואטיבית. תכנון ממשק המשתמש חייב לפנות למכנה המשותף הנמוך ביותר.
3. גם כאשר המטרה שלנו היא לגרום לגולש לבצע פעולה (כגון להוריד קובץ או להירשם בטופס ובכך להיכנס ממאגר הלקוחות שלנו), עלינו לספק לו חוויית גלישה על ידי יצירת אתר מושקע ואטרקטיבי. כדי להשאיר את הגולש באתר שלנו עלינו לעצב אותו באופן מותאם לסוג התכנים וכמות התכנים שיוצגו באתר.
4. עלינו להתייחס לאתר התדמיתי כאל ערוץ שיווקי נוסף (ולעיתים מרכזי), הנחת עבודה שכזו תגרום לנו לנהל את האתר בצורה שוטפת ומעודכנת ולייצר קורולציה בין המוצרים, שירותים ומבצעים הקיימים offline לאלו המוצגים באתר.
5. הסתכלות כוללנית ושמירה על מקצועיות תייצר לגולש תחושה שאנחנו כבעלי האתר אנשי מקצוע איכותיים ואמינים, המתנהלים בשקיפות ובהגינות. עליו לדעת ולהרגיש כי יש לו כתובת ו"אבא ואימא”.
6. לפנק, לפנק, לפנק. גולשים, מעצם היותם בני אדם, אוהבים להיות מחוזרים, לקבל הטבות, הנחות, צ'ופרים. גם ואולי בעיקר באתר תדמיתי חשוב לתת להם מתנה, התנסות חינם, אחד פלוס אחד או כל הטבה אחרת, כדי שירגישו מחוזרים. נסו לחשוב על ערך מוסף כזה בעולם התוכן שלכם שמתבסס על השירות או המוצר שלכם. לדוגמא שליחת קובץ מסוג מדריך בתחום להורדה לכל פונה.
להיכנס כגולש, לצאת כלקוח
בניית אתרים תדמיתיים על ידי מקצוענים אמורה להקל על הגולשים לגלוש ולהתמצא בהם. ביצוע הפעולה המבוקשת אמור להיות פשוט, קל, מהיר. הוא אמור לקבל כבר בתוך שניות אחדות תשובה לשאלה :"מה הסיפור?" כלומר, מה ייצא לו מהגלישה באתר, איזו תועלת תצמח לו ומה ירוויח מההתקשרות.
בשורה התחתונה
גם כאשר אנחנו משווקים את עצמנו באופן מיטבי, חשוב שנבין כי האתר לא נבנה עבורנו אלא עבור הלקוחות והמשתמשים שלנו. המטרה שלנו היא להניע אותו לבצע "המרה" (אותו ערך עסקי שאנחנו מגדירים בשלב בניית האתר התדמיתי שלנו). עלינו ללכוד אותו לא רק בעיצוב מושקע, אלא בתודעה ובתחושה כי באמצעות האתר אנחנו נספק לו את המענה המבוקש לצורך וכי לכאן מומלץ לו לשוב פעמים נוספות ולייצר התקשרות.
מאמר אורח מבית היוצר של בונסייט – חברת בניית אתרים תדמיתיים
השארת תגובה