בעידן הווירטואלי לא תמיד מתאפשר לנו להכיר מישהו פנים אל פנים והתקשורת שלנו עם אנשים רבים מתבססת לפני הכל על הכרות אינטרנטית. רשתות חברתיות, בלוגים, כתבות ומאמרים – הדמות שמביטה אלינו מהמסך, התמונות שאנחנו רואים באלבומי התמונות או בפרופיל התדמיתי, זו היא הדמות שאנחנו רואים בראשינו, מתחברים אליה, מגיבים לדברים שהיא כותבת, חושבים עליה. אם ברצונכם למתג את עצמכם באינטרנט, עליכם להמציא פרסונה וירטואלית, זו יכולה להיות דמות שהיא אתם לגמרי, אך ממוקדת לפי המסר והתחושות שתרצו להעביר דרכה.
זכרו שאנשים באינטרנט אינם מכירים אתכם אלא רק באמצעות מה שתעבירו להם בכתב, ולכן עליכם לבנות פרופיל שיתמקד בחוזקות ובתכונות שתרצו להבליט – בין אם בתכונות האישיות ובין אם בתכונות המקצועיות. באמצעות הפרסונה הוירטואלית, השיקוף האינטרנטי שלכם, תוכלו להרחיב את מעגל הלקוחות הפוטנציאליים וליצור איתם תקשורת מעניינת. לפניכם מספר עצות בעיצוב פרסונה וירטואלית: מאת: שירה דרורי
הקונספט שימתג אתכם נכון
אם החלטתם להשיק פרסונה וירטואלית בעניין מקצועי, חשוב שתפתחו כרטיס אטרקטיבי שיתאר את הרזומה שלכם בדרך הטובה ביותר. ניסיון מקצועי, נקודות ציון חשובות בדרך, וממליצים שמספרים על ההכרות אתכם. כמו כן מומלץ להקדיש את הבלוג או הדף העסקי שלכם בפייסבוק לחוויות מקצועיות. כמו למשל, אם אתם מעצבי פנים, תוכלו לספר על עיצוב בתים, לתאר תהליך עיצוב שעברתם עם לקוחות, לשלב תמונות של לפני אחרי. אל תשכחו את הפרספקטיבה האישית, תארו הכל מגוף ראשון תוך הדגשת האני המאמין שלכם, הדרך שבה אתם מתמודדים עם רצון הלקוח ומגשים את החזון העיצובי שלו. זכרו שאנשים מתרשמים מהממד המקצועי שלכם אך מתחברים לפרסונה שלכם.
הגבירו את החשיפה עבור הפרסונה שלכם
חשוב שאנשים יכירו את הזהות המקצועית שלכם, וכשיחפשו אתכם בגוגל תעלו בתוצאות חיפוש שונות, כך שלקוחות יוכלו להתחבר אליכם מכל כיוון אפשרי. פרופיל אישי בפייסבוק, בלוג בקפה דה מרקר, סלונה, בלוג אישי, כרטיס בלינקדאין ועוד. אל תלכו לאיבוד בין הבלוגים שפתחתם ובין הפוסטים שאתם משגרים לאוויר העולם, שמרו על אחידות במידע שמסרתם בפרופילים השונים. תוכלו לצבור פופולאריות אם תשתפו את הפוסטים שהעליתם בקבוצות ובפורומים שונים, להעלות לדיון שאלות וטיפים או מדריכים מקצועיים שכתבתם, לדוגמא איך עושים קידום אתר בחינם כדי שאנשים ייחשפו אליכם. אל תשכחו להגיב במהרה ולענות לשאלות כדי שלקוחות פוטנציאליים ימצאו אצלכם אוזן קשבת. כך למשל, אם זיהיתם שאלה על תחום הכיסוי של ביטוח הבריאות או מימון טיפולים מיוחדים ואתם מייצגים חברת ביטוח כמו כלל בריאות, תוכלו לכתוב המלצות כיצד לקרוא את האותיות הקטנות של פוליסה ולהפנות לאתר החברה לקבלת למידע נוסף. במידה ואתם רוצים ליצור עניין סביב המוצר שלכם, זהו את הטיימינג הנכון להציע הטבות כמו מבצעים ליום העצמאות בתקופה שלפני החג.
צאו מהאינטרנט לפגישה אמיתית
אם שמתם לב בקהילה מסוימת לשאלה שקשורה לתחום העניין שלכם, תוכלו להגיב עליה באופן מקצועי ולהניע לפעולה על ידי הוספת משפט כמו "לטיפים נוספים פנו אלי באופן אישי". כמו כן, אל תחכו לפניות אליכם, תפסו יוזמה ופנו למי שיכול לקדם אתכם או להיות לקוח פוטנציאלי. חפשו אנשי קשר כאלה בין חבריכם או בין מי שעשה לייק לעמוד העסקי שלכם או ביקש מכם חברות בפייסבוק או עקב אחרי הטוויטר או הבלוג שלכם, תוכלו לשלוח הודעה אישית כמו "ראיתי שתחום העניין שלך הוא ספורט ואני מאמנת כושר אישית שמציעה שיעורים פרטיים", לעיתים הקשר הזה בין הפרסונה שאתם מציגים ללקוח הפוטנציאלי אולי תתחיל באינטרנט אבל מהר מאוד תעבור להכרות אישית.
השארת תגובה