שיווק באינטרנט הוא עולם ומלואו ודורש השקעה רבה אם רוצים להיחשף לתודעה בערוצים השונים. עסקים רבים בוחרים את מיקום הפרסום לפי סדר עדיפויות המשתנה של העסק ולוקחים בחשבון ממדי השקעה כמו זמן, משאבים וכדאיות.
על פניו, אין נוסחה מוצלחת יותר להצלחה: יש עסקים שאתר תדמיתי ישרת אותם טוב יותר מבלוג או דף עסקי בפייסבוק בעוד אחרים יקבלו את מלוא הקרדיט על פעילות שיווקית בפייסבוק ולא יקימו כלל אתר אינטרנט.
כיצד תדעו מה מתאים לכם, היכן להשקיע יותר, מתי ועל פי מה? מאת: שירה דרורי
שאלה של כסף
נתחיל מאילוצים כלכליים: לא לכל עסק יש תקציב לממן אתר אינטרנט מושקע שייצג נכון את העסק שלהם. במקרה זה אם אתם לא רוצים להעלם מהתודעה תוכלו להשקיע באלטרנטיבות החינמיות – בלוג ודף בפייסבוק.
הקמת בלוג הינה חינמית אלא אם כן אתם משייכים את הבלוג לדומיין שרכשתם מראש, אבל תהליך ההקמה כשלעצמו נעשה על פלטפורמות בלוגים כמו תפוז, קפה דה מרקר או וורדפרס. בפלטפורמות אלה יכול כל אחד לפתוח בלוג משלו, ואחרי תהליך הרשמה קצר, ניתן לבחור טמפלטים לעיצוב ולתחזק על ידי הזנת טקסטים קצרים, תמונות נלוות, ואיסוף מקושרים שיעקבו אחרי העדכונים בבלוג.
על אותו עיקרון עובד דף בפייסבוק:, מדובר בפלטפורמה חינמית לשיווק באינטרנט. אופטימיזציה פשוטה הכוללת שם מקדם לדף ושימוש נכון במושגי חיפוש, הן הבלוג והן דף הפייסבוק יסייעו לכם לעלות בתוצאות החיפוש במנוע החיפוש של גוגל במילים רלבנטיות. למשל אם יש לכם עסק בתחום הפיננסי תוכלו לקדם את האתר כך שיעלה בתוצאות חיפוש בביטויים כמו קרנות נאמנות, וכוי.
עניין של מודל
אתר אינטרנט שהינו חנות מקוונת הוא מוצר כשלעצמו כשהבלוג והדף בפייסבוק רק תומכים בפעילות שלו. עם זאת, אם האתר שלכם אינו מכירתי אלא תדמיתי ואינכם משקיעים בקידומו בגוגל, יתכן שתשיגו יותר לקוחות מתעניינים דווקא באמצעות הפייסבוק, כיוון שמדובר ברשת חברתית שדרכה תוכלו להגיע לתודעה של אנשים רבים בלי לפרסם או להשקיע תקציב בקידום. כל מה שעליכם לעשות זה ליצור הד תקשורתי או עניין באמצעות הדף העסקי, לפנות לאוהדים, לערוך תחרות נושאת פרסים או פשוט להיות אטרקטיביים בתכנים שלכם בדף. אם אתם מחפשים אינטראקציה עם לקוחות אין ספק שהפייסבוק יעיל יותר עבורכם מאשר אתר תדמיתי או בלוג, כיוון שפייסבוק מביא הרבה יותר תגובות מיידיות מאשר הפלטפורמות האחרות. אם למשל אתם עסק של לימודים בחו"ל, תוכלו לעדכן אוהדים על קורסים שנפתחים או על דילים לקורסים ולקבל פידבק מהיר לגבי הרשמה או התעניינות.
כמה תרצו להשקיע
השקעה פירושה גם זמן, ואם אתם מחפשים פלטפורמה שלא דורשת מכם כתיבת טקסטים, אופטימיזציה לתוכן ולמבנה, או הזנת תכנים מורכבת, הרי שהבלוג והפייסבוק יעילים יותר עבורכם. בבלוגים נוטים לשלב טקסטים ופוסטים קצרים יחסית ובפייסבוק המסרים קצרים אפילו יותר ודורשים מכם פחות זמן הזנה. עם זאת, הפייסבוק דורש זמן תחזוקה כיוון שעליכם להעלות מסרים בתדירות גבוה, להגיב לפניות ולהיות עם יד על הדופק כדי להיות חלק מהשיח שרלוונטי לתחום העיסוק שלכם.
מידת המיתוגיות
שיקול נוסף שחשוב להביא בחשבון הוא מיתוג. אין ספק שמבחינה תדמיתית, אתר אינטרנט ברוב המקרים ישרת אתכם יותר מבלוג או פייסבוק כיוון שהאתר הוא שלכם ותוכלו לעשות בו כרצונכם, לאפיין אותו לפי צרכי העסק, להציג בו עבודות שלכם ולעדכן ולשנות אותו כפי שתרצו לעומת הבלוג שהעיצוב שלו ברוב המקרים מובנה או תחת אילוצים. כך גם עם הפייסבוק, הדף העסקי אומנם שלכם אך פועל לפי התנאים של פייסבוק, וגם העיצוב שלו מוגבל יחסית לאתר שהוא שלכם ואתם אפיינתם ועיצבתם אותו.
השארת תגובה